Kahdeksas päivä Oy on yksi kiinteistönvälitysalan suurimmista yrityksistä pääkaupunkiseudulla. Ammattitaitoisten välittäjien lisäksi meidät tunnetaan alan kovimpana digitaalisen markkinoinnin osaajana. Muista alan yrityksistä poiketen, markkinoimme aktiivisesti myynnissä olevia asuntoja asuntoportaalien ulkopuolella. Kattavan palveluvalikoimamme avulla tuomme parhaat puolet esille asunnostasi, jotta se erottuu edukseen asuntomarkkinoiden kovassa kilpailussa.

3H+K -artikkelit ovat Kahdeksas päivän julkaisemaa mielenkiintoista ja ajankohtaista sisältöä helpommasta asumisesta ja paremmasta arjesta asiakkaillemme. Jutut antavat inspiraatiota, ajatuksia ja ideoita aktiivisille kaupunkilaisille. Ne ottavat kantaa asumiseen liittyviin taloudellisiin ja yhteiskunnallisiin teemoihin, kannustavat vaikuttamiseen, parantavat kaupunkien yhteisöllisyyttä ja edistävät hyvää naapuruutta.

Toivotamme Sinulle inspiroivia lukuhetkiä!

Muovista valmistettuja tiskiharjoja oli markkinoilla jo 50-luvulla, mutta niiden alkuperä on hämärän peitossa. Sinituote valmisti ensimmäiset tiskiharjansa vuonna 1996. Tiskiharjojen varhaisempia versioita tehtiin luonnonmateriaaleista, niissä varsi oli puuta ja harjaosa kasvikuituja.

Uusia värejä tuodaan markkinoille vuodenaikojen mukaan, myös sisustustrendit huomioidaan. Pinkki tiskiharja tuli kauppoihin lokakuussa 2015 osana Roosanauha-kampanjaa. Vaihtopää on aina valkoinen, sillä se sopii yhdistettäväksi kaikkien värien kanssa.

Pohjoismaat ovat tiskiharjojentärkein markkina-alue. Harjoja myydään Suomen lisäksi runsaasti Norjassa ja jonkin verran Ruotsissa. Muualla maailmassa tiskaamiseen käytetään lähinnä rättejä ja sieniä. Monet ulkosuomalaiset vievät tuttuja tiskiharjoja uusiin kotimaihinsa samalla tavalla kuin juustohöylän, ruisleipää ja salmiakkia.

Vuonna 1997 kauppoihin tuli Sinituotteen patentoima vaihtopäätiskiharja kiinteäpäisen harjan rinnalle. Nykyään suurin osa myytävistä harjoista on vaihtopäisiä. Vuosien varrella tarjonta on laajentunut ja markkinoille ovat tulleet esimerkiksi jäykkäjouhinen pannu- ja parilaharja sekä hellävarainen lasien ja kristallien pesuun tarkoitettu luonnonjouhiharja.

Sinituote on jo parinkymmenen vuoden ajan valmistanut noin puolitoista miljoonaa harjapäätä vuodessa. Varsia valmistetaan noin neljäsosa harjapäiden määrästä. Harjaosan vaihtoa suositellaan parin kuukauden välein.

Tiskiharjan valmistus aloitetaan harjarungon ruiskuvalulla, jossa käytetään polypropeenia. Keskimäärin 59 nylonista valmistettua harjastupsua kiinnitetään harjarunkoon koneellisesti. Sitten harja trimmataan eli harjaspäät tasataan samanpituisiksi. Muovimateriaalien kehittyminen ja tuotannon automatisointi ovat moninkertaistaneet harjastuskoneiden nopeuden parissakymmenessä vuodessa.

Ajaton ja jokapäiväinen 

  • Useita kansainvälisiä palkintoja saanut tamperelaismuotoilija Tapani Holma on suunnitellut neljällä vuosikymmenellä Sinituotteelle monia tuotteita, muun muassa tiskiharjan eri versioita. 
  • Holma korostaa suunnitteluprosessissa tiimityötä, jossa huomioidaan muun muassa markkinatutkimukset, asiakaspalaute, tuotantomenetelmät ja käytettävissä olevat materiaalit.
  • ”Suunnittelija on leipuri, joka leipoo annetuista aineksista mahdollisimman hyvän kakun.”
  • Holman mukaan uuden tuotteen suunnittelu on aina paras arvaus, jonka toivotaan sopivan mahdollisimman hyvin kuluttajan käyttötarpeisiin, ergonomiaan ja makutottumuksiin.
  • ”Sinituotteen tiskiharja on ollut pitkäikäinen tuote. Pitkäikäisyys asettaa omat vaatimuksensa myös suunnittelulle, eli tuote ei voi olla ihan päivän trendien mukainen.”

Tapani Holma korostaa suunnitteluprosessissa tiimityötä, jossa huomioidaan muun muassa markkinatutkimukset, asiakaspalaute ja tuotantomenetelmät. 

Tätä katsoneet katsoivat myös näitä

Taakse jääköön tavarakaaos
3H+K Artikkeli
Artisokka-yrttisalaatti
3H+K Artikkeli
Miten siivotaan kuolinpesä?
3H+K Artikkeli
Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö!

Oletko myymässä tai ostamassa asuntoa? Autamme Sinua mielellämme.

Ota yhteyttä