Kahdeksas päivä Oy on yksi kiinteistönvälitysalan suurimmista yrityksistä pääkaupunkiseudulla. Ammattitaitoisten välittäjien lisäksi meidät tunnetaan alan kovimpana digitaalisen markkinoinnin osaajana. Muista alan yrityksistä poiketen, markkinoimme aktiivisesti myynnissä olevia asuntoja asuntoportaalien ulkopuolella. Kattavan palveluvalikoimamme avulla tuomme parhaat puolet esille asunnostasi, jotta se erottuu edukseen asuntomarkkinoiden kovassa kilpailussa.

3H+K -artikkelit ovat Kahdeksas päivän julkaisemaa mielenkiintoista ja ajankohtaista sisältöä helpommasta asumisesta ja paremmasta arjesta asiakkaillemme. Jutut antavat inspiraatiota, ajatuksia ja ideoita aktiivisille kaupunkilaisille. Ne ottavat kantaa asumiseen liittyviin taloudellisiin ja yhteiskunnallisiin teemoihin, kannustavat vaikuttamiseen, parantavat kaupunkien yhteisöllisyyttä ja edistävät hyvää naapuruutta.

Toivotamme Sinulle inspiroivia lukuhetkiä!

Helpota arkea

Laki säätää ainoastaan taloyhtiön yhtiökokouksen viestinnästä, yleistä pakotetta viestintään tilikauden aikana ei ole.Minimissään jokaisen saatavilla on kuitenkin oltava tiedot remonteista, yhteisten tilojen käytöstä sekä jätteiden lajittelusta. Arjen sujumisen kannalta muukin viestintä on tärkeää.

Valitse viestintäväline

Suhteuta viestintätapa taloyhtiön kokoon ja asuntojen hajanaisuuteen. Yhden rapun kerrostalossa digitaalinen porraskäytävänäyttö tavoittaa asukkaat hyvin. Rivitalossa tai satojen asuntojen taloyhtiössä perinteiset paperitiedotteet toimivat paremmin.

Pohdi esitystapaa

Postilaatikosta tiputettavat paperitiedotteet sopivat parhaiten iäkkäille asukkaille. Koska Suomi on kansainvälinen maa, on tiedotteissa tärkeää käyttää useampaa kieltä ja esimerkiksi kuvatunnisteita. 

Vaihda digiin

Diginäytöt ovat viime vuosina syrjäyttäneet perinteisiä ilmoitustauluja. Jotkut taloyhtiöt ovat yhdistäneet näyttöihin taloyhtiöiden asioiden lisäksi säätietoja ja julkisen liikenteen aikatauluja. Monet ovat vaihtaneet myös asukaskansiot helposti päivitettäviin sähköisiin verkkopalveluihin. 

Kevennä somella

Sosiaalisen median kanavissa on vaivatonta jakaa kevyttä tietoa, kuten kutsuja sisäpihan grilli-iltaan. Facebook- ja WhatsApp-ryhmien ainoa haitta on mahdollinen mielipaha niiden keskuudessa, joita some ei tavoita. 

Vakiinnuta tapa

Kiinteistö- ja rakennusalalla vallitsee usein vanha viestintäkulttuuri, jossa kerrotaan vain pakollinen – ja vasta pakon edessä. Jos taloyhtiön viestintä on päässyt rempalleen, ota yhteys isännöitsijään tai taloyhtiön hallitukseen.

Vältä sekamelskaa

Eniten tiedottamista vaativat toimenpiteet liittyvät yleensä korjaushankkeisiin, kuten putkiremontteihin. Viestinnällinen sekamelska on vältettävissä, kun prosessin kulusta tiedotetaan hyvissä ajoin etukäteen ja muistutetaan eri etappien aikana. 

 

Juttuun haastateltiin Kiinteistöliiton yhteysjohtaja Timo Tossavaista. Kiinteistöliitto, Isännöintiliitto ja oikeusministeriö ovat julkaisseet yleisoppaan Viestintäsuositus taloyhtiöille, josta voi hakea vinkkejä taloyhtiön sujuvaan tiedonkulkuun. taloyhtio.net/viestintasuositus

Tätä katsoneet katsoivat myös näitä

Kahdeksas päivä myy asuntosi!
Blogikirjoitus
Taakse jääköön tavarakaaos
3H+K Artikkeli
Miten siivotaan kuolinpesä?
3H+K Artikkeli
Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö!

Oletko myymässä tai ostamassa asuntoa? Autamme Sinua mielellämme.

Ota yhteyttä